Microsoft o Zune
15 września 2006, 10:26Microsoft opublikował szczegóły dotyczące swojego projektu Zune. Jego składnikami ma być odtwarzacz multimedialny Zune o pojemności 30 gigabajtów, serwis muzyczny Zune Marketplace oraz społeczność użytkowników.
Perforacja pętli przyśpiesza programy
14 maja 2010, 17:54Komputery powstały po to, by dać odpowiedzi na trudne logiczne pytania. I przez dziesięciolecia służyły właśnie temu celowi - precyzyjnemu rozwiązywaniu zadań. W ostatnim czasie sytuacja się jednak zmienia i coraz częściej jesteśmy skłonni poświęcić precyzję na rzecz prędkości.

Płyty DVD z ćwiczeniami mogą szkodzić psyche użytkownika
11 stycznia 2016, 11:31Płyty DVD z ćwiczeniami do wykonywania w domu mogą czasem wyrządzić więcej krzywdy niż pożytku. Wg prof. Brada Cardinala z Uniwersytetu Stanowego Oregonu, który przyjrzał się 10 takim produktom, często padają na nich demotywujące stwierdzenia, utrwalają one także nierealistyczne, przeseksualizowane obrazy ciała.
Dwustronny ekran dotykowy
27 sierpnia 2007, 14:06Specjaliści z Microsoftu i Mitsubishi pracują nad nowym typem ekranu dotykowego. Technologia LucidTouch ma umożliwić korzystanie z obu stron – tyłu i przodu – ekranu zamontowanego w urządzeniu przenośnym.

Gry pełne przemocy można sprzedawać najmłodszym
28 czerwca 2011, 11:33Sąd Najwyższy USA stosunkiem głosów 7:2 orzekł, że wydany przez stan Kalifornia zakaz sprzedaży nieletnim gier zawierających sceny przemocy narusza konstytucyjną gwarancję wolności wypowiedzi. Daje ona obywatelom prawo dostępu do książek, filmów i wszelkich innych form wyrazu.

Konsumują biliony gigabajtów informacji
10 grudnia 2009, 12:08Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego przygotowali raport o konsumpcji informacji przez Amerykanów w 2008 roku. Wynika z niego, że mieszkańcy USA w ciągu 12 miesięcy "użyli" 3,6 zettabajtów (1021, bilion gigabajtów) informacji i niemal 11 biliardów wyrazów.
MIT i "opowiadania przyszłości"
25 listopada 2008, 11:53Należące do MIT-u Media Lab we współpracy z Plymouth Rock Studios powołały do życia Center for Future Storytelling. Zadaniem Centrum będzie opracowywanie technologii, metod i programów służących temu, co możemy zawrzeć w pojęciu "opowiadania historii".

RIOT przeanalizuje i przewidzi ruchy obywatela
12 lutego 2013, 11:08Firma Raytheon opracowała oprogramowanie analityczne o nazwie Rapid Information Overlay Technology (RIOT). Jego zadaniem jest zbieranie i analizowanie informacji znajdujących się na Facebooku, Twitterze i ForuSquare. Dzięki RIOT można dowiedzieć się, gdzie i kiedy dana osoba przebywała, zebrać fotografie, na których się znajduje, określić jej powiązania społeczne, a nawet - co najważniejsze - spróbować przewidzieć jej przyszłe działania
Mównica
20 września 2006, 10:11Microsoft często oczekuje na ruchy konkurencji, sprawdzając w ten sposób reakcję rynku na pojawiające się produkty. Było tak w przypadku odtwarzacza iPod, gdy firma z Redmond czekała pięć lat, zanim zdecydowała się poinformować o konkurencyjnym produkcie, odtwarzaczu Zune. Teraz Microsoft postanowił podążyć w ślady serwisu YouTube, prezentując swoją wersję tego pomysłu.

Wideo na e-papierze
27 lipca 2010, 10:43Papier elektroniczny, wykorzystywany obecnie przede wszystkim w e-bookach, może zyskać nowe funkcje. Niewykluczone, że uda się za jego pomocą prezentować kolorowe obrazy wideo w wysokiej rozdzielczości.